Zin in wetenschappen, wiskunde en techniek
Leerlingen motiveren voor STEM
Hoe leerlingen motiveren voor STEM ? In opdracht van de VLOR werd in deze praktijkgerichte literatuurstudie op zoek gegaan naar educatieve aanpakken die de interesse, de motivatie, de nieuwsgierigheid en het zelfvertrouwen van meisjes en jongens (8-16 jaar) voor wetenschap, techniek en wiskunde aanwakkeren en die een blijvend effect hebben op hun leerprestaties.
Het boek behandelt vier kernvragen:
Dit onderzoek resulteerde in het boek: Hilde Van Houte, Bea Merckx, Jan De Lange & Melissa De Bruyker (2013) Zin in wetenschappen, wiskunde en techniek. Leerlingen motiveren voor STEM. ACCO uitgeverij, 224 p.
contactpersoon: Bea Merckx (projectmedewerker)
Hoe leerlingen motiveren voor STEM ? In opdracht van de VLOR werd in deze praktijkgerichte literatuurstudie op zoek gegaan naar educatieve aanpakken die de interesse, de motivatie, de nieuwsgierigheid en het zelfvertrouwen van meisjes en jongens (8-16 jaar) voor wetenschap, techniek en wiskunde aanwakkeren en die een blijvend effect hebben op hun leerprestaties.
Het boek behandelt vier kernvragen:
- Wat wil je bereiken met wetenschaps-, wiskunde- en techniekonderwijs?
- Hoe kun je wetenschaps-, wiskunde- en techniekonderwijs vorm geven in de klas?
- Welke invloed hebben persoonlijke kenmerken van de leerling op de interesse en motivatie voor wetenschap, wiskunde en techniek?
- Wat is de rol van de leraar in dit alles?
Dit onderzoek resulteerde in het boek: Hilde Van Houte, Bea Merckx, Jan De Lange & Melissa De Bruyker (2013) Zin in wetenschappen, wiskunde en techniek. Leerlingen motiveren voor STEM. ACCO uitgeverij, 224 p.
contactpersoon: Bea Merckx (projectmedewerker)