Interlevensbeschouwelijk spreken in de lagere school
Verkennend onderzoek naar interlevensbeschouwelijk spreken in de lagere school.
Terwijl leerlingen in de scholen levensbeschouwelijk meer divers worden, leeft de vraag wat er verwacht wordt van én door leerkrachten om adequaat op de existentiële vragen van kinderen te kunnen antwoorden en hen daarover in gesprek te laten treden in de klas.
Dit project verkent geleefde realiteiten inzake spreekvermogen en spreekdurf van (beroepsactieve) leerkrachten op vlak van (inter)levensbeschouwelijk spreken in de lagere school.
Dit onderzoek wordt gefinancieerd met de middelen van projectmatig wetenschappelijk onderzoek van de Arteveldehogeschool.
Goedroen Juchtmans van HIVA (KULeuven) is partner in het project.
Het loopt van 1 februari 2013 tot 31 januari 2014
contactpersonen: Marijke De Smet (projectleider) en Griet Christiaens
Terwijl leerlingen in de scholen levensbeschouwelijk meer divers worden, leeft de vraag wat er verwacht wordt van én door leerkrachten om adequaat op de existentiële vragen van kinderen te kunnen antwoorden en hen daarover in gesprek te laten treden in de klas.
Dit project verkent geleefde realiteiten inzake spreekvermogen en spreekdurf van (beroepsactieve) leerkrachten op vlak van (inter)levensbeschouwelijk spreken in de lagere school.
Dit onderzoek wordt gefinancieerd met de middelen van projectmatig wetenschappelijk onderzoek van de Arteveldehogeschool.
Goedroen Juchtmans van HIVA (KULeuven) is partner in het project.
Het loopt van 1 februari 2013 tot 31 januari 2014
contactpersonen: Marijke De Smet (projectleider) en Griet Christiaens